UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ETKİLİ BİR SINIF NASIL OLUŞTURULUR?

UZAKTAN EĞİTİM SÜRECİNDE ETKİLİ BİR SINIF NASIL OLUŞTURULUR?

Okulumuzda Müdür yardımcısı Kenan BOZKURT ve Rehber Öğretmeni Zeynep KÖKÜM Öncülüğünde Uzaktan Eğitimde ETKİLİ SINIF YÖNETİMİ semineri verildi Ayrıca Okul öğretmenlerimize uzaktan eğitim sürecinde Etkili bir sınıf yönetimi nasıl oluşturulur;nelere dikkat edilmesi gereği aşağıda belirtildi.

Bireylerin günlük hayatlarında gösterdikleri davranışların hızını, yoğunluğunu, yönünü etkileyen bazı faktörler vardır. Bu faktörler  bireyi kişilik özellikleri ile içten yönlendirebileceği gibi çevrenin etkileri ile dıştan da yönlendirebilir. Ancak günlük yaşamda sıradan davranışlarımızdan farklı olarak eğitim de kasıtlı yani istendik davranışların kazandırılması önem kazandığından bireyin davranışlarını sürdürmesinde rol oynayan faktörlerin kontrol edilmesi ve etkin kullanılması gerekir.
  Bu faktörlerden birisi de motivasyondur. Bu sebeple motivasyon öğrenme için gerekli olan ön şartlardan birisi olmaktadır. Motivasyonu istenen düzeyde olmayan bir öğrenci öğrenmeye hazır değildir demektir. Öğrenmenin etkili olabilmesi için öğrencilerin motivasyon düzeylerinin optimal seviyeye ulaşması gereklidir.
  Pandemi nedeniyle eğitimlerine sanal ortamlarda  devam eden öğrencilerin yüz yüze eğitime dönüşü  ile birlikte çeşitli motivasyon sorunları yaşamaları oldukça doğaldır. Bu süreçte velilerimizin ve öğretmenlerimizin öncelikle sabırlı olması önemli bir konudur. Öğrencilerin yeni bir duruma uyum sağlamaya çalışırken çeşitli problemlerle karşılaşması oldukça olasıdır. Öğretmenlerimizin öğrencilerin yaşadıkları problemlere çözüm üretebilmek için onlarla etkili bir iletişim içerisinde bulunmaları  gerekir. Bu konuda onlara yardımcı olabilmek amacıyla bir seminer düzenledik.
  Öğrencilerimizle yaptığımız çalışmada ise motivasyonun ne olduğunu,  motivasyonumuzu etkileyen etmenlerin neler olduğunu ve bizi nasıl yönlendirebileceğini, bunları kontrol etmenin mümkün olup olmadığını konuştuk. Yüz yüze eğitime geçiş ile birlikte öğrencilerin yaşadıkları sıkıntılar karşısında okul psikolojik danışmanından yardım alabileceklerini  belirttik.

26.01.2022 332

29-11-202112-11-202126-11-2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Uzaktan Eğitim Sürecinde Etkili Öğrenme Koşullarını Hazırlamak için neler yapabiliriz?

 

Özellikle 9.sınıfa yeni başlayan öğrencilerimizin anlaşılması zor olabilir. Bunun geçici bir süreç olduğunu, normal düzen ile birlikte tekrar okula döneceklerini zaman zaman hatırlatmak çok önemlidir.

Bu yeni öğrenme sisteminin çocuklara kendilerini nasıl hissettirdiğini öğrenmek, duygularını ifade etmelerini sağlamak onlara iyi gelecektir.

Gerçek bir sınıf ortamı olmadığı için dersin başına oturmakta direnen çocuklara şu an yaşanan süreç nedeniyle derslerin bir süre böyle yapılacağı, bunun gerçekten okul olduğu ve ciddiye alması gerektiği uygun bir dille ve yaşına uygun olarak anlatılmalıdır.

Derse hazırlanırken okula gitmeden önceki rutinlerini yapmasını sağlayın. Elini yüzünü yıkaması, kahvaltı yapması, üstünü değiştirmesi(pijamaları ile gün içinde kalmamasına özen gösterilmeli), kitap, defter, kalem vb. hazırlığı rutinlerini yerine getirmesi motive olmaları açısından önemlidir.

Uzaktan eğitim süreci esnasında mümkün olduğunca sessiz bir ortam ve dersi dinlemelerini sağlayacak fiziksel koşulları sağlamak önemlidir.

Dikkatlerini dağıtacak oyuncak, tablet, bilgisayar gibi (ders takibi için kullandığı haricindeki) uyaranları kaldırın.

Çocukların uyuma ve uyanma saatlerinin okul zamanında olduğu gibi belli bir düzeniçerisinde olması, bu yeni düzene uyum sağlamalarında önemlidir.

Çevrim içi ders saatleri ve ödevlere göre haftalık bir program oluşturmak da bir düzen oluşturmak açısından faydalı olabilir. Yaş grubuna göre her gün ya da hafta sonundaprograma uymasını takip edip ödüllendirmek, hafta bitiminde hedeflere ulaşma durumunu gözden geçirmek motivasyonunu canlı tutmasına yardımcı olur.

Çocuklar rutinlere ihtiyaç duyar. Bu nedenle hafta içi/ hafta sonu rutinini bozmamaya özen göstermeniz önemlidir. Hafta içi ders planına göre bir düzen oluşturup hafta sonunda çocuğunuzun kendi başına ve aileyle yapabileceği keyifli etkinlikler planlayabilirsiniz.

Ders saatlerine göre gün içindeki zamanlarını programlayın. 40 dakika  ders, 40 dakika  okuma, bir saat dinlenme gibi yaş grubuna ve sınıf düzeyine göre çocuğunuzla beraber bir program yapmak, çocuğun sınırlarını bilmesini sağlar. Sınırlar çocuklar için güven demektir.

Ebeveyn olarak sınırları ve disiplini sağlamanız önemlidir. Çevrim içi eğitim devam ederken sıkıldım diyebilir, kapatmak ya da başka bir şey ile ilgilenmek isteyebilirler.

Ancak hakları kadar sorumlulukları olduğunu da hatırlatın ve neden o anda istediği şeye izin veremeyeceğinizi anlatın.

Çevrim içi ders aralarında gözlerini dinlendirmelerini önerin. Televizyon izlemek ya da bilgisayarla ilgilenmek gibi aktivitelerden kaçınılması, zihnin yeniden öğrenmeye hazırlanmasını sağlar.

Ders aralarında kalkıp hareket etmeleri, isterse kısa bir oyun, dans gibi aktivitelerle mola vermeleri de motivasyonların artmasında ve bedensel sağlıklarının korunmasında etkili olacaktır.

17-11-202110-11-202110-11-202101-07-202101-07-202124-08-202024-08-202031-12-2021